ПОЗИВАМО ЧЛАНОВЕ УБУС-а на РЕДОВНУ ГОДИШЊУСКУПШТИНУ У СРЕДУ 9. МАЈА 2018. ГОДИНЕ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ (3.спрат, хорска соба)
|
КОНКУРС ЗА ДОДЕЛУ СТРУКОВНИХ НАГРАДАЈАВНИ ПОЗИВ
|
САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ
|
ПОЗИВАМО ЧЛАНОВЕ УБУС-а на ИЗБОРНУ СКУПШТИНУ У ПЕТАК 10. МАРТА 2017. ГОДИНЕ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ (3.спрат, хорска соба)
|
ГОДИШЊЕ НАГРАДЕ УБУС-а ЗА СЕЗОНУ 2015/16.
|
Жири Награде Димитрије Парлић, најпрестижније награде у области балетске уметности у нашој земљи, у саставу: Марија Јанковић-Шеховић, Исидора Станишић, Татјана Поповић, Катарина Стојков-Слијепчевић и Ана Павловић-Пешић донео је одлуку да се ова награда за 2015. годину не додели. Исти жири је Специјалну награду за иновативни приступ у области савременог плесног театра доделио представи Балерине у копродукцији Форума за нови плес Балета Српског народног позоришта и Студентског културног центра Нови Сад. Награду за животно дело у 2015. години, Председништво Удружења балетских уметника Србије доделиће истакнутим професорима Балетске школе Лујо Давичо – Зинети Мусић Атанацковић и Мирјани Нешић које су својим дугогодишњим преданим и истрајним радом изнедриле генерације балерина и балетских играча који деценијама чине окосницу београдског балета. Свечана додела годишњихнаграда УБУС-аодржаће се 23.октобра 2015. у Народном позоришту у Београду, фоаје II галерије у 13:00 часова. Специјална награда за иновативни приступ у области савременог плесног театра биће уручена 23.октобра 2015. на Камерној сцени Српског народног позоришта у Новом Саду, по извођењу представе Балерине, која почиње у 20:30 ч. Награда Наташа Бошковић биће уручена на Великој сцени, Народног позоришта у Београду, по првом наредном извођењу представе СликаДоријана Греја.
|
РЕАКЦИЈА НА ТЕКСТ У "КУРИРУ" од 17.04.2015. Удружење балетских уметника Србије с осудом реагује на текст објављен у штампаном и електронском издању дневног листа „Курир“, дана 17.04.2015. године, а под насловом „АФЕРА ХАРЕМ: И српске балерине месо за шеике“ којим се директно каља углед и у погрешан контекст доводи цела једне елитна професије и врхунска уметност какав је балет. Удружење балетских уметника Србије има одговорност за целу плесну заједницу и дужност да брани част и углед својих чланова и професије. Председништво Удружења балетских уметника Србије
|
ДОДЕЛА ГОДИШЊИХ НАГРАДА УБУС-а Удружење балетских уметника Србије, једино струковно, репрезентативно удружење у овој области, уз подршку Министарства културе и информисања РС, додељује годишње награде Димитрије Парлић, Смиљана Мандукић, Наташа Бошковић као и Награду за животно делои Специјалну награду за иновативни приступ у области савременог плесног театра.
|
САОПШТЕЊЕ ЗА МЕДИЈЕ О ПРОФЕСИОНАЛНОМ СТАТУСУ ГОСПОЂЕ АЈЕ ЈУНГ Удружење балетских уметника Србије принуђено је да реагује и обрати се медијима поводом све чешћих дезинформација у медијима везаних за професионални статус госпође Аје Јунг, директорке Београдског фестивала игре. Непосредни повод за нашу реакцију је информација која је 16.05.2014. објављена на сајту Народне бибилиотеке Србије, у којој се госпођа Јунг помиње као „једна од најзначајнијих балетских уметница код нас“, што је ноторна неистина. Већ неколико година Удружење добија захтеве од својих чланова да поводом оваквих дезинформација упути допис медијима да би се ова пракса прекинула, а сада су ти захтеви достигли врхунац и не можемо их више игнорисати. Наиме, госпођа Јунг никада није била ангажована као класични балетски играч (ни ансамбл играч, ни солиста), нити у нашим позориштима, нити у страним. Такође, није играла у „најбољим светским компанијама“, како се често наводи у медијским приказима. На овај начин се читаоци и гледаоци доводе у заблуду, а наши прваци и солисти, који годинама репрезентују Београдски балет, или пак они који са великим успехом заиста играју у најпрестижнијим светским компанијама, са правом осећају огорчење. Напомињемо, да ситуација која се дешава са госпођом Јунг није усамљен случај, већ да се слични примери дешавају и када су други појединци, институције, чак и културни догађаји у питању. На овај начин шира јавност се доводи у заблуде, а стручна често бива крајње револтирана. Надамо се да ће ова пракса престати, а новинари су наравно слободни да ове наводе и сами провере. Председништво УБУС-а
|
СПРПСКА ПОСЛАНИЦА ЗА МЕЂУНАРОДНИ ДАН ИГРЕ 29.АПРИЛ
Као шарени лептири крећу се играчи у простору. Не види се напор, зној, стрес, већ озареност и усхићење. Уздижу се до свести и срца гледаоца. Преносе их у нову димензију осећања и среће. Само играчи знају како трпи њихово тело, али трен на сцени, пред публиком, је неописив, нестваран тренутак. Игра повезује људе, брише границе и пространства, далеко у недоглед. Владимир Логунов Поводом међународног Дана игре, Удружење балетских уметника Србије сваке године шаље поруку нашег еминентног уметника из области плесног стваралаштва. На овај начин, Удружење балетских уметника Србије жели да допринесе афирмацији домаће плесне сцене а уједно и да најави предстојећи Фестивал кореографских минијатура који ће се ове године у јуну одржати по 18. пут! Аутор овогодишње поруке посвећене међународном Дану игре, који се традиционално сваке године обележава 29. априла, широм света, јесте Владимир Логунов, кореограф, педагог, директор Балета Српског народног позоришта и добитник посебног Признања за врхунски допринос националној култури Републике Србије и награде Изванредни златни беочуг за животно дело Културно просветне заједнице Београда. Логунов у својој богатој биографији бележи и место председника Удружења балетских уметника Србије, чији је дугогодишњи близак сарадник, радо биран у руководећа тела овог еминентног удружења. У 2014, години у којој Фестивал кореографских минијатура слави пунолетство, Владимир Логунов је и уметнички директор ове знамените београдске манифестације.
|
ГОДИШЊЕ НАГРАДЕ УБУС-а ЗА 2013. ГОДИНУ
Удружења балетских уметника Србије, једино струковно, репрезентативно удружење у овој области, додељује годишње награде Димитрије Парлић, Смиљана Мандукић, Наташа Бошковић као и Награду за животно дело и новоустановљену Специјалну награду за иновативни приступ у области савременог плесног театра. Од 1997. године, 23. октобра, на дан рођења нашег прослављеног кореографа Димитрија Парлића, додељује се награда са његовим именом за најбоље кореографско остварење премијерно изведено у току једне позоришне сезоне, као и за целокупан кореографски опус . Награда Димитрије Парлић je најпрестижнијa награда у области балетске уметности у нашој земљи. Награда Смиљана Мандукић се додељује за најбољу плесну интерпретацију у области савремене уметничке игре а жири у саставу Марија Бајчетић, Нела Антоновић и Милена Јауковић је одлучио да награду Смиљана Мандукићза 2013. годину додели играчима Невени Јовановић, Милици Писић, Сањи Нинковић и Ивани Савић Јачић за представу Yesterday-Сети се да заборавиш, Битеф денс компаније. Награда Наташа Бошковић додељује се за најбољу интерпретацију класичног или неокласичног стила у области балетске уметности. Ове године, жири у саставу Ксенија Кецојевић, Денис Касаткин и Зоја Беголи донео је одлуку да награда остане недодељена. Награду за животно дело у 2013. години, Председништво Удружења балетских уметника Србије доделиће истакнутим уметницима Народног позоришта у Београду – примабалерини Душки Драгичевић и прваку Балета Константину Тешеи. Истичући да су обоје уметника својим трајањем и многобројним улогама оставили запажен траг у домену уметничке игре код нас. На иницијативу овогодишњег жирија награде Д. Парлић, Председништво УБУС-а по први пут додељује Специјалну награду за иновативни приступ у области савременог плесног театраи то Исидори Станишић за кореографију у представи Град,у режији Дине Радоман Царановић, продукција Битеф театра. Свечана додела награде Димитрије Парлић и Награда за животно дело одржаће се 23.октобра 2013. у Народном позоришту у Београду, фоаје II галерије у 13:30 часова. Награда Смиљана Мандукић биће уручена 28.октобра 2013. на сцени Битеф театра, по извођењу представе награђених, Yesterday-Сети се да заборавиш,која почиње у 20 часова. Уручење Специјалне награде за иновативни приступ у области савременог плесног театра одржаће се 31.октобра 2013. на сцени Битеф театра, по извођењу награђене представе Град, која почиње у 20 часова. Анђелија Тодоровић
|
ОТВОРЕНО ПИСМО КООРДИНАЦИОНОГ ОДБОРА РЕПРЕЗЕНТАТИВНИХ УМЕТНИЧКИХ УДРУЖЕЊА СРБИЈЕ ПОВОДОМ НЕОДРЖИВОГ СТАЊА У ОБЛАСТИ УМЕТНОСТИ И КУЛТУРЕ
|
ОБАВЕШТЕЊЕ О РАДНОМ ВРЕМЕНУ КАНЦЕЛАРИЈЕ УБУС-а У ЈУЛУ И АВГУСТУ
|
ФЕСТИВАЛ КОРЕОГРАФСКИХ МИНИЈАТУРА НA БЕЛЕФ-у26. јуна 2013. сцена у дворишту Пете београдске гимназије, ул. Илије Гарашанина 24
21:00h - DJ Choreographer / Истраживање кореографије као проширене праксе. Ако је кореографија организација покрета у времену и простору, можемо ли ДЈ наступ да конципирамо/изводимо/посматрамо као кореографски чин? 22: 00h – РАСКРШЋЕ Кореографија: Милица Јевић, Милош Кецман, Милан Бачкуља. Играју: Милица Јевић, Милан Бачкуља, Милош Кецман, Маријана Стоически, Тијана Шебез, Милош Маријан, Андјелка Петровић, Милица Миладиновић, Вукан Шебез, Ивана Обрадовић, Чедомир Радоњић, Јанко Димитријевић. Музичари: Бојана Јајчанин, Александар Степић, Владимир Тадић, Владимир Божић, Милан Радовановић, Јанко Димитријевић. Раскршће је плесна представа инспирисана фолклорном игром и песмом. Смештена у прошла времена, истражује идеју игре и музике као средства изражавања појединца у доба строгих животниh оквира и правила. УЛАЗ СЛОБОДАН
|
ПОВЕЋАЊЕ ЧЛАНАРИНЕОбавештавамо чланове Удружења балетских уметника Србије да је од 01.06.2013. године повећана чланарина: -За пензионере и незапослене износи 40,00 динара месечно, односно на годишњем нивоу 480,00 динара; - За запослене износи 100,00 динара месечно, односно на годишњем нивоу 1.200,00 динара; - За самосталне уметнике износи 150,00 динара месечно, односно на годишњем нивоу 1.800,00 динара. Уколико имате дуговања за чланарину можете их измирити на текући рачун УБУС-а: 255-0016950101000-85, прималац: УБУС, Француска 3, сврха: уплата чланарине (упишите годину за коју уплаћујете), или у канцеларији УБУС-а, понедељком-средом-петком од 09-14 часова и уторком-четвртком од 09-13 часова.
|
ПОЗИВ НА ПРОТЕСТ ЗА КУЛТУРУ! СТОП УНИШТАВАЊУ КУЛТУРЕ!Драге колеге уметници, поштована публико,
|
ПРОГРАМ 17.ФЕСТИВАЛА КОРЕОГРАФСКИХ МИНИЈАТУРА // 11-14. мај 2013. Такмичарски програм фестивала 12. мај 2013. Стручни жири: Жири критике:
Пратећи програм фестивала 13.мај 2013. 13.00h -16.00h, ДКЦ „Мајдан“ 14. мај 2013. *** Дирекција фестивала
|
ПОВРАТАК ПОБЕДНИКА У оквиру 17. Фестивала кореографских минијатура, у организацији Удружења балетских уметника Србије од пристигле 44 пријаве из 17 земаља, Уметнички савет (у саставу Милош Софреновић, Владимир Логунов и Снежана Весковић-Заблаћански) је селекцијом видео радова одабрао 21 кореографа. Учесници из Пољске, Италије, Немачке, Словеније, Словачке, Румуније, Јапана, Португала, Америке, с Филипина, из Македоније и Србије ће се београдској публици представити 11. маја у 14х на селекцији финалиста такмичарског програма на сцени „Раша Плаовић“ Народног позоришта. Улаз за публику биће слободан. После вишегодишње паузе, стигао је већи број пријава из Србије. Публика ће имати прилику да види пет кореографија српских аутора - Исидоре Станишић, Душана Мурића, Нелке Лазовић, Милице Јевић, Милоша Кецмана, Милана Бачкуље и Драгане Алфиревић. Тиме фестивал испуњава своју примарну мисију, да створи простор за представљење рада домаћих плесних ствараоца. У нашој земљи кореографи немају могућности, нарочито на почетку каријере, да представе публици своје креативне потенцијале кроз приказивање радова на некој од признатих сцена. Фестивал кореографских минијатура као програм подршке домаћим ауторима додељује награду Охрабрење, која добитнику омогућава да се у оквиру следећег фестивала публици представи са целовечерњом плесном представом. Такмичари из региона, Европе и шире нам доносе као и сваке године до сада, актуелне уметничке трендове и кроз своја плесна остварења чине да фестивал буде значајна манифестација ове врсте у светској размери. Победници претходних фестивала Lander Patrik (I награда/2011) и Fabio Simoes (I награда/2012) из Португала, Misato Inoue (II награда/2011) из Јапана и Исидора Станишић (I награда/2000. и II награда/2006) из Србије, ће се представити и ове године београдској публици, што потврђује да популарно зване – Минијатуре, нису само „одскочна даска“ младих кореографа, него фестивал коме се враћају и признати и потврдјени уметници. Такмичарски програм фестивала биће приказан 12.маја од 20.30х на сцени „Раша Плаовић“ Народног позоришта. Том приликом ће жири у саставу Росана Хрибар, Luis Gallo Mudarra, Сташа Зуровац, Милош Софреновић и Милан Рус доделити I, II и III награду фестивала у износу од 2000€, 1000€ и 500€, као и плакету „Александар Израиловски“. Награду критике ове године додељује жири критике у саставу Милица Зајцев, Милица Церовић и Слободан Обрадовић. Публика ће највећим аплаузом доделити Награду публике.
|
У СУСРЕТ МЕЂУНАРОДНОМ ДАНУ ИГРЕ Поводом међународног Дана игре, Удружење балетских уметника Србије сваке године шаље поруку домаћег еминентног уметника из области плесног стваралаштва. На овај начин, Удружење балетских уметника Србије жели да допринесе афирмацији домаћег плесног стваралаштва, а уједно и да подсети на то да се ове, 2013. године, навршава 90 година постојања Београдског балета. Године 1923, 19. марта изведен је балет "Шехерезада" Николаја Римског-Корсакова, прва балетска премијера Балета Народног позоришта у Београду, чијем је остварењу пресудно допринела руска примабалерина Јелена Пољакова. Њеним залагањем и непролазношћу њеног уметничког дела, утрт је пут развоју свега онога што се, од периода између два светска рата, па све до данашњих дана, назива балетском уметношћу у Србији. Ауторка овогодишње српске поруке посвећене међународном Дану игре је балерина, кореограф, професорка балета, председница Удружења балетских уметника Србије у периоду од 2004-2012. године и добитница Посебног признања за врхунски допринос националној култури Србије Соња Лапатанов. Она је поручила да је игра језик који нам је урођен и који дрема у свакоме од нас. "Сваки појединац може да је пробуди у себи и тако је искуси, као начин изражавања властитим телом, на себи својствен начин, а да га, при томе, свако људско биће разуме", наводи се у српској посланици.
|
ОДГОВОР УБУС-А НА ТЕКСТ "ИЗНАД ПРОВАЛИЈЕ" (АУТОР АЈА ЈУНГ) ОБЈАВЉЕН У НЕДЕЉНИКУ НИН ОД 11.АПРИЛА 2013. Текст госпође Аје Јунг, „Изнад провалије“ објављен у недељнику НИН од 11. 04.2013, надовезао се у извесној мери на једну важну полемику, која се већ неколико година води у културним круговима у Србији. Да ли да се уметници у глумачким, балетским и музичким ансамблима, ангажују путем годишњих уговора? Са једне стране, мишљење госпође Јунг да је то неопходно је сасвим легитимно, али на самом почетку оно намеће и кључно питање – зашто од свих професија и радних места која се финансирају из буџета(попут лекара, медицинскиг особља, професора, полиције и бројне државне администрације...), да само уметници пролазе строгу евалуацију сваких годину дана, и зашто да само извођачке професије(музика, уметничка игра и глума), буду у тој неповлашћеној позицији. Зато што је то пракса у свету, каже Јунг. Балетски играчи немају бенефицирани радни стаж и раде паралелно друге послове, а неки од њих, када се повреде, заврше на улици. То је изузетно сурово и само донекле тачно. У Русији, где је балетска традиција изузетно развијена, балетски уметници имају бенефицирани радни стаж. У земљама западне Европе, након одређеног броја година проведених у националним театрима стиче се право на стални радни однос. У Париској опери, одлазак балетских уметника у пензију након 20 сезона, регулише статут пензионог фонда саме Париске опере. Са друге стране, у Холандији, као и многим државама западне Европе, принцип годишњих уговора у савременим плесним компанијама, довео је у периоду економске кризе, до замирања највећег броја трупа, па ова држава поново прави стратегију финансирања плеса, по коме је била позната и цењена у свету. И системи здравственог осигурања у Европи су другачији. Играч мора да има збринут социјални статус, због повреде, трудноће и сл. Код нас социјалну заштиту по тим питањима даје само стални радни однос, а Закон о раду Републике Србије не познаје категорију уговора о раду на сезону. Дакле, тржисте, културна политика и специфицности законодавног система и економског статуса државе су различити појмови који одређују положај уметничке игре код нас. Зато треба познавати и разликовати те појмове и не говорити о једној сложеној системској појави једнодимензионо, кроз пример тржисних принципа у Европи. Јер да би се спровели тржишни принципи у уметности, потребно је направити озбиљну стратегију – развити тржиште рада, балетске школе и плесне компаније у целој Србији, затим Академију на којој би играчи стекли додатно педагошко образовање и на адекватан начин се после играчке каријере, која је кратка, преквалификовали у педагоге, кореографе, критичаре, менаџере... Уметници нису роба за једну сезону, и не можемо накарадном копијом земаља које имају стабилне и развијене економије и тржишта рада, угроржавати нашу културу и уметност. У целој Србији је у сталном радном односу запослено свега двеста професионалних балетских играча. И на крају, на крајње неумесну констатацију госпође Јунг, да се „домаћа плесна сцена пореди са Скопљем јер не добацује до Солуна“, наведимо само неке податке - на сцени Народног позоришта у Београду, већ годинама се играју Килијан, Лајтфут, Пјетрагала, Васиљев..., зато што су се они сложили да београдски Балет својим квалитетом заслужује да игра њихове представе. Битеф денс компанија игра Вајцмана, Клуга, Вардимон..., ауторе који су са својим компанијама наступали и на Битефу и на Београдском фестивалу игре. Балетски ансамбл Позоришта на Теразијама, једини у земљи, са успехом негује и развија жанр мјузикла. Важни актери савремене плесне сцене су и Далија Аћин, Драгана Булут, Саша Асентић..., који остварују значајне успехе у иностранству. Теоријска платформа ТКХ, Теорија која хода, на драгоцен начин теоријски прати и тумачи плесну уметност у Србији. Часопис „Орцхестра“ бележи и архивира све што се догоди на плесним сценама код нас и у свету. Млади играчи, ученици Балетске школе „Лујо Давичо“, иако раде у тешким и неадекватним условима, сваке године доносе награде са такмичења у Европи, из Рима, Берлина, Истамбула..., а дипломирани ученици ове школе играју у нејпрестижнијим светским компанијама. Са друге стране, Београдски фестивал игре, који је основала Аја Јунг, је одличан пример приватне иницијативе, али су га и држава Србија и градови у њој ових година помагали, дакле помогли су га сви грађани, и публика која за њега купује улазнице. Фестивал је приватан и новац који заради не враћа се у буџет. Домаћи критичари нису добродошли јер су те трупе, по речима директорке фестивала, већ добиле критике у свету, па тако немамо стручну евалуацију ове манифестације, која би допринела едукацији публике, као што је то случај са Октобарским салоном, Битефом, Бемусом, Белефом... Удружења балетских уметника Србије |
ГАЛА КОНЦЕРТ- 50 ГОДИНА УБУС-АГала концертом и свечаним уручењем годишњих награда Удружење балетских уметника Србије у сарадњи са Народним позориштем у Београду обележава 50 година свог постојања. На концерту ће наступити балетски уметници Народног позоришта у Београду, Српског народног позоришта у Новом Саду, Македонске опере и балета, Удружења балетских уметника Словеније, Битеф театра, Опере и театра Мадленијанум, Позоришта Дортмунд из Немачке и Балетске школе "Лујо Давичо". У оквиру програма свечаног обележавања биће, по први пут, додељене новоустановљене награде "Наташа Бошковић" и "Смиљана Мандукић". Награда "Наташа Бошковић" за најбољу балетску интерпретацију у сезони 2012/13 припала је Милошу Маријану, солисти народног позоришта у Београду за улогу принца Дезиреа у представи "Успавана лепотица" кореографа Владимира Логунова. Исте вечери, награда "Смиљана Мандукић" за најбољу савремену плесну интерпретацију (сезона 2012/13) биће уручена Николи Томашевићу и Страхињи Лацковићу, играчима Битеф денс компаније, за улогу Робаова у "Александру", представи Народног позоришта кореографа Роналда Савковића.
|
ИЗЛОЖБА ЛЕПОТА ИГРЕ - СМИЉАНА МАНДУКИЋ И НАТАША БОШКОВИЋ Поводом 50 година постојања Удружења балетских уметника Србије (УБУС) у Музеју Народног позоришта 15.марта је отворена изложба под називом "Лепота игре - Наташа Бошковић и Смиљана Мандукић". Изложба заједно са Гала концертом 19.марта је део прославе свечаног обележавања пола века постојања УБУС-а која је требало да се одржи крајем прошле године али је одложена због пожара у Народном позоришту. Изложба у Музеју Народног позоришта посвећена је балеринама које су оставиле дубок траг у историји српског балета, примабалерини Наташи Бошковић(1901-1973) која је две деценије била присутна на сцени националног позоришта и Смиљани Мандукић(1908-1992), авангардној уметници, пиониру савремене уметничке игре у Србији. У жељи да трајно сачува успомену на остварења великана уметничке игре код нас, УБУС је прошле године основао награде које носе њихова имена и додељује оним ствараоцима који унапређују област уметничке игре. Изложба ће трајати 15 дана.
|
ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ НА XVII ФЕСТИВАЛУ КОРЕОГРАФСКИХ МИНИЈАТУРА
Позивамо Вас да се пријавите на XVII међународни Фестивал кореографских минијатура, такмичење кореографа , којe ће се одржати од 10. до 12. маја 2013. године на сцени Народног позоришта у Београду, у организацији Удружења балетских уметника Србије. Мисија Фестивала кореографских минијатура јесте да промовише уметничку игру у најширем смислу и да упозна стручну и ширу јавност са актуелним и наступајућим трендовима. Услови за учешће су да кореографска минијатура буде премијерно изведена на фестивалу и да трајање кореографије не буде дуже од 10 минута. Рок за пријаву је најкасније до 15. априла 2013. године. Пријаве треба да садрже попуњену апликацију и снимак кореографије. Пријаву можете преузети са сајта Фестивала кореографских минијатура www. fkmbelgrade.com. Уметнички савет Фестивала ће након бидео селекција, најкасније до 20. априла 2013. године, обавестити такмичаре ко је одабран за фестивалску селекцију која ће се одржати пред жиријем и публиком 11. маја. 2013.године. Финале такмичење одржава се 12. маја 2013.године. Одабрани такмичари морају да потврде своје учешће на Фестивалу до 25. априла. 2013. године. Петочлани међународни стручни жири ће прогласити три најбоље кореографске минијатуре фестивала и доделити новчане награде у износу 3000€, 2000€ и 1000€. На фестивалу се додељује и Награда критике, Плакета „Александар Израеловски”, Награда публике и Награда ''Охрабрење'' која се додељује најбољем домаћем кореографу на фестивалу, Више информације на сајту Фестивала кореографских минијатура www. fkmbelgrade.com.
|
ОБЈАЉЕНА КЊИГА ИГРА ШТО ЖИВОТ ЗНАЧИ 3.ДЕО, АУТОРКЕ МИЛИЦЕ ЗАЈЦЕВОбавештавамо Вас да је Удружење балетских уметника Србије, као издавач, у децембру 2012. године објавило књигу Игра што живот значи 3, ауторке Милице Зајцев. Захваљујемо се аутору, свим сарадницима и посебно Министарству културе и информисања Републике Србије који су омогућили да се трилогија својеврсне историје Балета Народног позоришта у Београду заокружи овом књигом, која представља вредно сведочанство о уметничкој игри у Србији.
|
ПРВИ ПУТ ДОДЕЉЕНЕ НАГРАДЕ „НАТАША БОШКОВИЋ“ И „СМИЉАНА МАНДУКИЋ“
У години обележавња 50 година свог постојања Удружење балетских уметника Србијe под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије и Градске управе Града Београда - Секретаријатa за културу по први пут додељује новоустановљене награде за изузетну уметничку интерпретацију у области класичне и савремене уметничке игре. Жири у саставу Владимир Логунов (солиста балета и кореограф), председник жирија, Анђелија Тодоровић (играч и кореограф), Паша Мусић-Поповић (солиста балета, балетски педагог и репетитор), Петар Пјер Рајковић (солиста балета и кореограф) и Константин Тешеа (првак балета), одлучивао је о најбољим играчима за сезону 2011/2012 (период од 30. јуна 2011. до 30. јуна 2012. године) .
Награда „Смиљана Мандукић“ за најбољу плесну интерпретацију у области савремене уметничке игре припала јеНиколи Томашевићу и Страхињи Лацковићу - играчима Битеф денс комапаније -за улоге Робова у представи Александар (кореограф, Роналд Савковић) Народног позоришта у Београду, Жири у истом саставу донео је одлку да се награда „Димитрије Парлић“ у 2012. години не додели, сматрајући да ни једно од понуђених кореографских остварења у периоду између две доделе награде, односно сезони 2011/2012, није задовољило високе критеријуме које захтева ова награда.
|
НАГРАДА ЗА ЖИВОТНО ДЕЛО УДРУЖЕЊА БАЛЕТСКИХ УМЕТНИКА СРБИЈЕ У 2012.ГОДИНИ ДОДЕЉЕНА ЈЕ МИРЈАНИ ЗДРАВКОВИЋ-СОЛИСТИ БАЛЕТА, БАЛЕТСКОМ КРИТИЧАРУУ, ТЕАТРОЛОГ И ПРЕВОДИОЦУМирјана Здравковић задужила уметничку игру својим вишедеценијским радом, импозантном професионалоном биографијом и библиографијом, те креативним присупом у интердисциплинарном тематском истраживању уметности балета, високог професионалног и етичког стандарда, Председништво УБУС-а је одлучило да Награду за животно дело у 2012. години додели овој балетској уметници и угледном балетском критичару. |